RINDUKU UNTUKMU

| |

RINDUKU UNTUKMU

Jarak antara kita
Menjadikan aku seorang penunggu
Yang setia membilang waktu
Dan selama pemerhatianku
Masa semakin lambat beredar
Malam tiba-tiba kurasakan terlalu panjang.

Penantian itu sendiri
Satu siksaan yang membahagiakan
Hingga aku kembali seperti dahulu
Menjadi seorang perindu
Yang mengulangi zaman silamnya
Membaca surat-surat cinta.

Jarak antara kita
Menakutkan aku pada kesepian
Waktu yang seperti terhenti
Kian mendekatkan aku kepadamu
Lalu sambil membilang waktu
Aku menulis sajak ini buatmu.

Kiranya selama ini tidak ku tahu betapa peritnya
Kerinduan
Sehinggalah kau jauh dariku.

Haida.ma

3 pandangan:

wafa said...

mak rindu orang ee??? hehe~

Ahmad Firdaus @ Yau said...

hai,

nice entry, boleh tak kalau nak cetak rompak nak letak kat blog..

mintak izin...

haida.ma said...

ambik la mak cik x kesah

Post a Comment